vrijdag 18 mei 2007

Vichy

Om 9 uur zouden we eigenlijk ontbijten, maar dat duurde nog wel even want eerst maakten we een rondje door de tuin. In tegenstelling tot gisteren was het nu droog en windstil. Erg leuk om zoveel verschillende bomen te zien die nu nog gemakkelijk van elkaar te onderscheiden zijn omdat ze ruim van elkaar geplant en nog niet echt uitgegroeid zijn. Ik ben geen bomenman maar Acers hebben zeker een streepje voor bij Hans. Er staan er wel 20 verschillende soorten. (dat weet ik natuurlijk alleen omdat er overal bordjes bij staan).
Na een heerlijk en uitgebreid ontbijt, zowaar buiten!, werd de motor weer gestart. Op naar het volgende doel. Dat volgende doel was bij vertrek nog niet zo duidelijk, maar na enkele telefoontjes/SMSjes met Marja en Wim waren we het erover eens. We gaan allebei naar een camping in de buurt van Vichy. Niet al te ver voor ons, wel wat verder rijden voor hen. Toch kwamen we bijna gelijk op de camping aan. Opnieuw toch best bijzonder goede vrienden in het buitenland te ontmoeten, dat heeft toch iets speciaals. Nadat ze hun tent hadden opgezet zijn we naar Vichy gegaan en hebben we de stad bekeken. De naam is natuurlijk berucht van het “verkeerde” regiem in de 2e WO, maar dat is geschiedenis. De stad zelf is nogal vergane glorie als ooit belangrijk kuuroord. Eigenlijk dus opnieuw geschiedenis, maar overal zijn werkende, er al dan niet hete, bronnen met allerlei geneeskrachtige vormen van uiteenlopende watersamenstellingen. We hebben er talrijke geproefd, het was meestal echt vies water… maar vast heeeeel gezond. Bitter in de mond….
Overigens heeft Napoleon III hier aan de oever van de Allier wel schitterende tuinen aan laten leggen, een genoegen om door te lopen.
Tijdens het aperitief bij de camper hebben we nog een tijdje gebridged en daarna zijn we naar het restaurantje gegaan dat door de bazin van de camping werd aangeraden. Het lag vrijwel naast de camping, een verdacht advies? Nee! Het wordt eentonig, maar we hebben weer lekker gegeten. We hebben direct voor morgenavond gereserveerd! Morgen gaan we echter eerst met zijn vieren een wandeling maken. Eerst werken, voordat er gefeest mag worden nietwaar.